Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde konuştu

16.03.2015

Kalkınma için önce özgürlük
Türkiye’nin Dünya İfade Özgürlüğü Endeksi’nde 154’üncü sırada olduğunu hatırlatan Begümhan Doğan Faralyalı, “Ekonomik kalkınma için gereken atılım inovasyonla mümkün. Türkiye, hayal etmeyi ve inovasyonu içselleştirmeli. Bunun için özgür düşünce ve tartışma ortamı olmalı” dedi.

Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, Türkiye’nin ekonomik dönüşümü sağlayacak reformların bir an evvel hayata geçirirken bir yandan da asıl ekonomik kalkınmayı sağlayacak hayal etme ve inovasyonu içselleştirmeyi sağlayacak kültürel reformu da gerçekleştirmesi gerektiğini söyledi. Dünyada ülkelerin kalkınmışlık seviyelerini ölçen endekslerin ülkeler açısından önemli ipuçları verdiğini kaydeden Begümhan Doğan Faralyalı, “Global İnovasyon Endeksi’nde Türkiye 54. Sosyal gelişmişlik endeksinde 64. Dünya İfade Özgürlüğü Endeksi’nde 154. Mutluluk Endeksi’nde ise 77. Bence bütün bu endekslerin üst sıralarındaki ülkelerin en önemli ortak noktası özgürlük. Özgürlük inovasyonun, inovasyon da ekonomik gelişmenin olmazsa olmazı. Özgür düşünce, özgür tartışma ortamlarının olması gerektiğinin altı çizilmeli” dedi.

Hayalle başlayın

Zirvede, Boyner Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner’in moderatörlüğünde gerçekleşen ‘CEO’ların Global Ajandası’ başlıklı panelde konuşan Begümhan Doğan Faralyalı, şunları söyledi: “Kültürel reform için son derece kritik olan ‘hayal etmek’ Türkiye’de pek sevilmiyor. Oysa hayal etmeye ihtiyacımız var. Büyük başarıların arkasında hep hayal etme var. Gençlerimizi hayal etmeye yüreklendirmemiz gerekiyor.”

Dijital dönüşüm şart

Önümüzdeki 10 yılda artık geçtiğimiz 10 yıldaki büyüme oranlarının görülmeyeceğini söyleyen Begümhan Doğan Faralyalı, şöyle konuştu: “CEO’ların önümüzdeki en önemli tehdidin de fırsatın da dijitalleşmeden geçtiğini inanıyorum. Bugün iş süreçlerinde maksimum dijitalleşmeyi yakalayamayan bugün ileriye dönük dijital stratejisini ortaya koymayan her şirketin hangi sektörde olursa olsun kaybetmeye mahkûm olduğunu düşünüyorum. Dünyada o kadar hızlı bir dijitalleşme oluyor ki dijitalleşme derken transformasyon ve dijital strateji oluşturmaktan söz ediyorum. Teknolojik dönüşüm iş yapış biçimlerinde son derece önemli bir konu. Daha önemlisi bugün dijital stratejisi net olmayan şirketler savaşa kalkansız giden piyadelere benziyor. O kadar her yerden saldırıya açık durumdalar ki. Bugün ABD’de çıkan bir şirket dünyada o sektördeki bütün şirketleri inanılmaz bir şekilde etkiliyor ve değiştiriyor. Örneğin Uber’i ele alalım. Uber dünyada ulaşım sektörünü ciddi şekilde değiştirdi. Netflix televizyon yayıncılığını değiştirdi. Otomotivde elektrikli otomobili tüm süreçleri değiştirdi. Dolayısıyla eğer 10 büyük ekonomi arasına girme hedefini gerçekleştirmek istiyorsak bunu mutlaka inovasyonla ekosistemi değiştiren global markalar yaratarak gerçekleştirebiliriz.”

Doğan Grubu olarak her gün nüfusun yarısıyla iletişimdeyiz

Doğan Grubu’nun ana sektörlerinin medya, enerji ve perakende olduğunu kaydeden Begümhan Doğan Faralyalı, şunları aktardı: “Doğan Grubu olarak dijital dünyada çok önemli bir ayak izimiz var. Yazılı, görsel ve dijital platformlarımızla nüfusun her gün yüzde 50’siyle iletişim halindeyiz. Ziyaretçiler dijital platformlarımızdan birinden kitap alıyor, birinden müzik indiriyor, birinden haber okuyor, video indiriyor. Hedefimiz Türkiye’nin lider kültür, eğitim ve eğlence platformun olmak. Eğer biz bunu başarabilirsek Türkiye için, bölge için dünya için bir örnek olabiliriz.”

Önceki Sonraki

ÇEREZ AYARLARI

Bu web sitesi çerezler kullanır

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Daha fazlasını oku.