KURUMSAL SORUMLULUK

Aile İçi Şiddete Son!

Aile İçi Şiddete Son!

Kadına yönelik şiddetin ciddi bir toplumsal sorun olmaya devam ettiği ve her 10 kadından 4’ünün şiddet gördüğü ülkemizde Hürriyet Gazetesi 2016 yılında, uzun soluklu bir sosyal sorumluluk projesi olan “Aile İçi Şiddete Son!” kampanyasının 12’nci yılını tamamlamıştır.

Toplumsal bir sorun olan aile içi şiddetle ilgili farkındalık yaratma amacıyla Hürriyet tarafından başlatılan kampanya, 12 yıl içinde gerçekleştirdiği çalışmalarla başlangıç amacını aşmış ve bu toplumsal soruna ilişkin farkındalığın artmasına ciddi katkılar sağlamıştır.

2007 yılında 1 yıllık bir pilot proje olarak başlatılan, ancak sorunun büyüklüğü nedeniyle 8 yıl boyunca işletimi sürdürülen ve 2015 yılında, Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na devredilen Acil Yardım Hattı’na 2016 yılında da destek vermiştir.

Hürriyet’in hizmet ve iletişim desteği verdiği Acil Yardım Hattı, 2016 yılı boyunca 2.277 çağrıya cevap vermiş; 1.206 şiddet mağduruna ve 12 acil durumdaki vakaya da destek sağlamıştır.

Aile İçi Şiddete Son! Kampanyasının Facebook takipçi sayısı 2016 yılında 75.124’e ulaşırken; erişimi 55.695’e yükselmiştir. Twitter takipçi sayısı ise 2015’e göre yüzde 10’a yakın bir büyüme elde etmiş ve 11.600 kişiye ulaşmıştır. Aile İçi Şiddete Son! Kampanyasının sosyal medya hesaplarının %37 oranında erkek, %63 oranında kadına ulaştığı görülmüştür.

Farkındalık ve İletişim Çalışmaları

Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası, 2016 yılı boyunca her türlü iletişim kanalından bilgilendirme, sosyal medyada farkındalık çalışmaları ve kadına şiddet alanında çalışan sivil toplum kuruluşlarına iletişim desteğini sürdürmüştür.

“İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı” projesinde ve Birleşmiş Milletler’in Global Compact Kadının Güçlendirilmesi İlkeleri (WEPs) platformunda yer almaya devam edilmiştir.

Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası, 2016 yılında ‘Şiddete Karşı Tek Ses’ projesini hayata geçirmiş ve şiddet nedeniyle hastanelere başvurmuş kadınların kırık uzuvlarını yansıtan gerçek röntgen filmlerinden plaklar ürettirerek 2008 yılında yayınlanan “Güldünya Şarkıları” albümünde yer alan Kadınlar Vardır şarkısının bu plaklara kaydedilmesini sağlamıştır. Koleksiyon değeri taşıyan sınırlı sayıdaki plaklar oldukça ses getirmiş ve bir çok ödül almıştır.

Plaklar; 28. Kristal Elma’da Doğrudan Pazarlama kategorisinde Kristal Elma, Medya kategorisinde Kristal Elma, Gümüş ve Bronz ödül, Mediacat Felis’te Dijital Standart ve Çok Boyutlu Postalama, Medya Ambient Medya Kullanımı- Küçük Ölçekli, Medya Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorilerinde Felis, PR - Kurumsal Sosyal Sorumluluk kategorisinde başarı ödülü almış ve Cannes Lions Advertising Awards’ta Shorliste kalmıştır.

Hürriyet Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası’yla, ülke genelinde 14 bin üyesi bulunan Tüm Eczacı Kooperatifleri Birliği’yle ‘Şiddet Suçtur Yardım İsteyin’ isimli bir proje gerçekleştirmiştir. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nden başlayarak toplumdaki şiddet gerçeğini gündeme taşımak ve şiddetin sorgulanması ve özellikle kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık oluşturmak için üye eczanelere afişler asılmış, broşürler gönderilmiş ve şiddet mağdurlarının eczacılar tarafından bilgilendirilmesi ve ilgili kurumlara yönlendirilmesi için çalışmalar başlatılmıştır.

© 2014 Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş.