KURUMSAL SORUMLULUK

Aile İçi Şiddete Son!

Aile İçi Şiddete Son!

Hürriyet Gazetesi, 2015 yılında, uzun soluklu sosyal sorumluluk projesi “Aile İçi Şiddete Son!” kampanyasının 11’inci yılını tamamlamıştır.

Toplumsal bir sorun olan aile içi şiddetle ilgili farkındalık yaratma amacıyla Hürriyet tarafından başlatılan kampanya, 11 yılda gerçekleştirdiği çalışmalarla başlangıç amacını aşarak, bu toplumsal soruna ilişkin toplumsal farkındalığın artmasına ciddi katkılar sağlamıştır.

2007 yılında 1 yıllık bir pilot proje olarak başlatılan, ancak sorunun büyüklüğü nedeniyle 8 yıl boyunca faaliyetleri sürdürülen Türkiye’nin ilk ve tek 7x24 açık Acil Yardım Hattı, 2015 yılında çalışmanın özel sektörden “asıl sahibine”, yani bir sivil toplum kuruluşuna teslim edilmesi amaçlanarak, Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu’na devredilmiştir. Hürriyet’in Acil Yardım Hattı’na desteği 2015 yılı boyunca da sürdürülmüştür.

Acil Yardım Hattı, 2015 yılı boyunca 2.781 çağrıya cevap vermiş; 1.824 şiddet mağduru ve 226 acil durumdaki vakayla görüşülerek; çoğunluğuna ekip gönderilmiş ve önemli bir kısmına da sığınma sağlanmıştır.

Aile İçi Şiddete Son! Facebook takipçi sayısı 2015 yılında %3’lük bir büyüme göstererek 74.793’e ulaşmıştır. Twitter takipçileri ise 2014’e göre %18’lik bir büyüme elde ederek 11 bin kişiye ulaşmıştır.

Farkındalık ve İletişim Çalışmaları

Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası kapsamında 2015 yılı boyunca konferanslarda bilgilendirme, sosyal medyada farkındalık çalışmaları ve kadına şiddet alanında çalışan sivil toplum kuruluşlarına iletişim desteği faaliyetleri başarıyla sürdürülmüştür.

Ayrıca, “İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı” projesinde Danışma Kurulu’nda yer alınarak, işbirliği yapılmıştır.

Birleşmiş Milletler’in Global Compact Kadının Güçlendirilmesi İlkeleri’ne (WEPs) Hürriyet olarak imza atılmış ve diğer pek çok şirket ve marka ile birlikte çözüm ortağı olunmuştur.

© 2014 Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş.