AKARYAKIT PERAKENDESİ

Doğan Enerji Yatırımları Sanayi ve Ticaret A.Ş

20 yıla yakın süredir enerji sektöründe faaliyet gösteren Doğan Holding’in ana faaliyet konularından biri de enerji yatırımlarıdır. Her türlü kaynaktan enerji üretimini, dağıtımını, toptan ve perakende olarak iç ve dış ticaretini yapmak ve Türkiye ve yakın coğrafyasındaki yatırımları gerçekleştirmek üzere 2000 yılında Doğan Enerji’yi kuran Doğan Holding, enerji yatırımlarının tümünü bir çatı altında toplamıştır.

Aytemiz Akaryakıt Dağıtım A.Ş.

Aytemiz Akaryakıt Dağıtım A.Ş.

1963 yılından beri akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren Aytemiz Ailesi tarafından 2009 yılında kurulan Aytemiz Akaryakıt Dağıtım A.Ş. (“Aytemiz”), aynı yıl içinde Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’ndan (“EPDK”) akaryakıt dağıtım lisansı alarak faaliyetlerine başlamıştır. Aytemiz’in ana faaliyet konusu petrol ürünlerinin dağıtımı ve pazarlamasıdır.

Doğan Holding’in doğrudan bağlı ortaklığı olan Doğan Enerji, Aytemiz’in %50 hissesinin nakden ve peşin olarak satın ve devir alınmasını içeren Hisse Alım ve Hissedarlar Sözleşmesi’ni 29 Ocak 2015 tarihinde imzalamış ve kapanış işlemleri 11 Mart 2015 tarihinde tamamlanmıştır. Aytemiz, 31 Aralık 2018 itibarıyla 575 bayi (lisanslı+lisans bekleyen toplam 598 bayi), 11 ikmal noktası ve 5 depolama tesisi ile akaryakıt ve LPG depolama ve dağıtım faaliyetlerinde bulunmaktadır (31 Aralık 2017: 537 bayi).

Aytemiz, mülkiyeti kendisine ait olan İzmit, Kırıkkale, Trabzon, Mersin ve Alanya terminalleri ile toplam 250 bin m3 depolama kapasitesine sahiptir.

EPDK tarafından yayınlanan Kasım 2018 sektör raporlarına göre, Aytemiz’in toplam akaryakıt ürünleri satış miktarı %15 artışla 1.085.604 ton olurken (1.084.088 ton beyaz ürün ve 1.515 ton siyah ürün), pazar payı %4,5’e yükselmiş, (Kasım 2018: %4,0); toplam LPG satış miktarı ise %29 artışla 154.607 ton olurken otogaz pazar payı da %5,1 (Kasım 2017: %4,2) olarak gerçekleşmiştir.

Aytemiz, müşteri odaklı yaklaşımı ile istasyonlarını, sadece bir “enerji istasyonu” olmanın ötesinde konumlandırırken; fark yaratan hizmetleriyle müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmaktadır. 2018 sonu itibarıyla 575 istasyonda hizmet veren Aytemiz, stratejik noktalardaki istasyonlarıyla müşterilerine ulaşmaya devam ederken; daha fazla tüketiciye ulaşabilmek amacıyla yeni istasyon yatırımlarına da odaklanmaktadır.

Aytemiz 2018 yılında özellikle mevcut müşterilerin sadakatlerini artırmak ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için yaptığı pazarlama faaliyetleriyle, yenilikçi şirket ve fark yaratan hizmetler sunan istasyon imajını sağlamlaştırmaya devam etmiştir. Tüm bu iletişim ve pazarlama faaliyetleri sonucunda Şirket’in 2018 yılı toplam marka bilinirlik oranı %8 artış göstererek %85 seviyesine ulaşmıştır. Aytemiz’in bayiler tarafından “tercih edilen marka” olma başarısının tüketiciler nezdinde de devam etmesi için çalışmalar başarıyla sürdürülmektedir. Aytemiz, teknolojiyi yakından takip eden, yenilikçi, yaratıcı ve kendini hızla yenileyen vizyonuyla faaliyetlerine devam etmektedir.

Aytemiz 2018 yılında, sürekli ve sürdürülebilir iletişim stratejisiyle, hem sadık müşterilerinin hem de potansiyel müşterilerin memnuniyetini artırma adına çalışmalar yapmıştır.

Sürekli ve etkin iletişime sosyal medya aracılığıyla devam eden Aytemiz, stratejisini 2018 trendlerine göre belirlemenin yanı sıra kendini yeni müşteri edinimine yönelik bilgilendiren, eğlendiren ve kazandıran bir marka olarak konumlandırmıştır. Sektörde bir ilk olarak hayata geçirilen Aytemiz Chatbot uygulaması sayesinde Facebook kullanıcıları ürün ve hizmetlerle ilgili bilgilere 7/24 ulaşabilme imkanı elde etmiştir. Bu sayede 2018 yılında Aytemiz’e ait video içerikleri Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube’da 10 milyondan fazla izlenme rakamına ulaşmıştır.

Kurduğu güçlü müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) altyapısı Aytemiz'e müşteri davranışlarını takip edebilmenin yanı sıra kampanya kurgularını satın alma alışkanlıklarına göre şekillendirebilme imkanı sağlamıştır. Bu sayede müşteriler her türlü geri bildirimi, çağrı merkezi, iletişim adresi (info@aytemiz.com.tr), mobil uygulama ve sosyal medya üzerinden iletebilme olanağı edinmişlerdir. Bunun yanı sıra çözüm sürecindeki her adım ve sonuç, CRM sistemi üzerinden takip edilebilmektedir.

Aytemiz’in sadakat kart projesi olan Aytemiz Kart 2018 yılsonunda 300 binin üzerinde aktif kart kullanıcısına ulaşmıştır. Yıl içerisinde gerçekleştirilen özel kampanyalar ile Aytemiz Kart’ın marka bilinilirliği ve kart aktivasyonları artırılmıştır. Özellikle ulusal ve yerel ölçekli sivil toplum dernekleri, federasyonlar, kooperatifler ve gruplar ile yapılan toplu anlaşmalar sayesinde Aytemiz Kart yaygınlaşmaya devam etmiştir. 2018 yılında başta motosiklet kullanıcıları olmak üzere kullanıcı alışkanlıklarına yönelik düzenlenen segment kampanyaları ile müşterilere ek faydalar sağlanmıştır.

Aytemiz, mobil uygulama içinde oluşturulan dijital cüzdan çözümü için BKM Express entegrasyonunu 2018 yılında başarıyla tamamlayarak mobil uygulama üzerinden başka hiçbir ürüne ihtiyaç kalmadan pompadan akaryakıt satışı yapılmasını sağlamıştır. Şirket, çağdaş ve yenilikçi çözümlerle akaryakıt sektöründe dijital çağı yakalayarak yeni müşterilerin Aytemiz istasyonlarına gelmesinin teşvik edilmesini, müşteri sadakatini artırma adına perakende alanında faaliyet gösteren markalarla ortaklıklar yapılmasını ve Aytemiz Kart’a farklı özellikler eklenmesini planlamaktadır.

Aytemiz teknolojinin akaryakıt sektörüne sağladığı katma değerden hareketle “Araçtan Öde” sistemini hayata geçirmiştir. “Araçtan Öde” sistemi sayesinde Aytemiz müşterileri, Aytemiz Kart’larını istedikleri bankanın kredi kartıyla eşleştirerek araçlarından inmeden akaryakıt veya LPG alımı yapabilme imkanına sahip olmuşlardır.

Şirket, 2019 yılında online eğitim modülünü bayiler için zorunlu hale getirerek personel eğitim standartlarını yükseltmeyi hedeflemektedir. 2019 yılının ilk çeyreğinde yeni bina yerleşiminde hazırlanacak olan eğitim salonu Aytemiz Akademi uygulamaları için kullanıma alınması planlanmaktadır.

Aytemiz, 2018 yılında yeni bayi portalıyla birlikte istasyon marketlerinde uygun fiyatlı ürün ile birlikte sürdürülebilir bir hizmet sağlamıştır. Geliştirilen e-toptan alışveriş sitesi, kurumsal firmalar ile merkezi anlaşmalar yaparak Aytemiz bayilerinin gıda ve gıda dışı tüm ürünleri toptan olarak, 14 farklı kategoride avantajlı bir şekilde satın alabilecekleri bir platform olarak hizmet sağlamaktadır. Aytemiz bu sayede bayilerine, tüm ürün gamı ve tedarikçiyi tek bir platformda buluşturup uçtan uca şifreleme alt yapısını kullanarak sıfır riskle çalışan ödeme sistemi ile güvenli ödeme ve taksitli alışveriş imkanını sağlamıştır.

2021 vizyonu doğrultusunda dev bir perakendeci gibi hareket eden Aytemiz, ziyaretçilere müşteri odaklı yaklaşımı ile istasyonlarını, sadece bir akaryakıt satış noktası olmanın ötesinde konumlandırarak, perakendecilik anlamında birçok proje geliştirmeye de devam etmektedir.

Aytemiz 2017 yılında, motosiklet kullanıcılarının trafikteki algısını yükseltmek, emniyetlerine katkı sağlamak ve hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla sektörde bir ilk olan “Motorcu Dostu İstasyon” projesini hayata geçirmiştir. 2018 yılında sayısı 150’ye ulaşan Motorcu Dostu istasyonlarda, motosiklet kullanıcılarına özel park alanları ve bu alanların önünde kask, mont ve eldiven gibi eşyaların bırakılabileceği kişiye özel kilitli dolaplar yer alırken; marketlerde de kitleye özel ürünler satılmaya başlanmıştır.

Aytemiz “İhtiyaç duyacağınız tüm enerji Aytemiz’de” ilkesiyle istasyon içerisinde ilk elektrikli hızlı şarj uygulamasını İstanbul – İzmir Otoyolu’nun Bursa mevkiindeki Aytemiz istasyonunda hizmete sunmuştur. Hızlı şarj ünitesi ile üç elektrikli aracın aynı anda şarj edilebilmesine imkân veren e-şarj istasyonları, 2018 yılı içerisinde beş ilde altı ayrı noktada daha hizmet vermeye başlamış ve e-şarj istasyon ağı genişletilmiştir.

Tuvalet & market dönüşüm projesi kapsamında 2018 yılında 138 istasyonun market ve tuvaletleri yenilenmiştir.

Aytemiz markasının misyon ve vizyonunu yansıtan, her yönüyle örnek teşkil eden ve vitrin özelliği taşıyan DO-CO istasyonlarında hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti her zaman ön planda tutulmaktadır. Hâlihazırda 30 adet bulunan DO-CO istasyonları detaylı şekilde denetlenerek Aytemiz müşterilerine bu istasyonlardan özel hizmet aldıklarını hissettirecek bir ortam yaratılmaktadır. DO-CO istasyonlarında yüzlerce ürün çeşidiyle hizmet veren market, ücretsiz Wi-Fi, Araçtan/ Motordan Öde, elektrikli araç hızlı şarj noktası ve motorcu dostu istasyon gibi hizmetler sunulmaktadır.

Aytemiz 2019 yılında da yenilikçi, dinamik, teknolojik ve tüketici odaklı projelere imza atmayı hedeflemektedir.

Türkiye’nin tamamına yayılmış bir istasyon ağına sahip olan Aytemiz, elde etmiş olduğu pazar payı ile sektörün önde gelen firmaları arasındaki yerini almıştır. Akaryakıt perakendesi sektörünün en büyük ana dağıtım şirketleri arasında yer alan Aytemiz, 2019 yılında büyümeye devam ederken pazar payını da istikrarlı şekilde artırmayı hedeflemektedir.

© 2014 Doğan Şirketler Grubu Holding A.Ş.